Hoe vergaat het ons, op Grenada. Goed, we komen de dagen wel door. Wat doen we dan…… tja, waar zal ik beginnen. Wat hebben we de afgelopen weken zoal gedaan. Mmmm eens even teruggraven op mijn harde schijf. Als eerste we hebben weer eens meegedaan met de trivia avond. Deze keer zaten we aan de bar……In ons team zaten “JourHannes”, en een docent van de universiteit, wij twee Kaas en Diaan en als back-up hadden we Peet, de barkeeper. Het gaat goed deze keer, we weten aardig wat vragen te beantwoorden. Maar ja, zijn onze antwoorden wel juist? We zullen moeten wachten tot het einde. Het einde nadert, de antwoordformulieren worden geruild en het nakijken is begonnen. De triviaspelers van het formulier wat wij nakijken heeft het niet zo goed gedaan. En dan de uitslag, Darren, roept; “Three for plenty heeft gewonnen met 44 punten. Wow, Kaas dat is ons team”…… Ik ren naar voren, maar het wil nog niet zeggen dat je de donuttrip wint…… “Gefeliciteerd, jullie hebben de donuttrip”. Jippie, eindelijk we hebben de hoofdprijs 🙂

  

We krijgen drie gratis piza’s en 24 biertjes mee. Wat een feest. We nemen Peet, de barkeeper mee.

  

En daar gaan we door de baai van Prickly Bay in een donut. We brommeren wat rond en zien dan een hobbycat liggen achter een schip. Op internet zagen we al dat ze vanaf St Maarten van alles bij elkaar verzamelden om naar Venuzuela te gaan. Als we er naar toe varen, blijkt dat Hannes ze kent van Las Palmas. De twee hoopte vanaf Las Palmas een lift te krijgen op een schip. Het is ze gelukt. Op St Maarten bedachten ze dat ze niet afhankelijk wilden zijn van anderen… Vandaar dat ze een eigen Hobby vaarklaar maakten, met giften van cruisers. Deze nacht zullen ze vertrekken naar Venezuela, we hopen dat alles goed is gegaan.

 

Wij maken onze trip af, en ik wordt er melig van en vind dat het zwemvest wel aan kan, we gaan tenslotte zo hard 😉 Of zou het bier beginnen te werken!!!!! Hannes is het ermee eens, en trekt ook maar een zwemvest aan, daar zitten we dan als “gekken” in een donut.

 

Na de Trivia avond, komt de bingo-avond.

Deze moet je een keer meemaken. Het lijkt wel of het hele eiland leeg stroomt. Overal komen de locals vandaan. De prijzen zijn geweldig, ik snap het wel. Maar ben verbaasd zoveel jongeren te zien. Wij wagen ook een gokje, maar hebben pech, ach je kunt niet altijd geluk hebben. De hoofdprijs was 1200 ECDollar. Deze gaat naar een gezin, die hier op vakantie waren, de kids wilde na een avondje trivia, ook de bingo nog meemaken.

Is het dan alleen maar feesten, niet echt we houden ons ook bezig met het weer. Aangezien het orkaan seizoen begonnen is, is het eerste wat we iedere dag doen de weer sites bekijken, om te zien wat het weer ons de komende dagen brengt. We bezoeken daarvoor onder andere de volgende sites: http://www.nhc.noaa.gov/   http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=117955  http://www.windfinder.com/forecast/point_salines_airport  http://passageweather.com/

De D-jay krijgt een bodemcleaning, deze wordt gedaan door Mopion, Ragga en Yael zorgen dat alle pokken van de romp verdwijnen. Wat een toppers.

De volgende keer als we gaan varen zullen we veel harder gaan. We denken dan nog een tijd hier te blijven. Maar het kan raar lopen. De fillia Maris heeft ons getagt met bitterballen uit Curacao. Henk en Tamara denken dat we daar nu zijn, we leggen ze uit, dat dit niet het geval is…. Nog niet, na wat heen en weer geskyp gaan zij een ticket boeken en wij vertrekken binnenkort naar Curacao. Wat een portie bitterballen al niet kan veroorzaken… 🙂 Ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook wel verheug op bitterballen, ik niet alleen, Kaas droomt er al van.

 

We repareren de Genua, die een klein scheurtje had opgelopen bij de tophoek, hopelijk blijft alles heel tijdens een volgende tocht. Ik bak mijn eerste broden. Iets doe ik nog niet goed, alles plakt aan mijn handen….misschien heb ik teveel water toegevoegd. Ik zit hellemaal onder, aangezien Kaas een siësta hield, heeft hij het gemist. Als ik het deeg weg zet om te rijzen, wordt het GROOT echt groot, het “vervierdubbeld” zich. Ik besluit dus twee broden te maken.

 ’s Middags gaan we met Ragga en Yael naar de jamsessie van Whiper Cove. Ik geniet met volle teugen. Hier laten ze me zingen, ook al klinkt het voor geen meter…..daar ben ik me wel van bewust zeker als ik de video hoor, die Kaas heeft gemaakt…. Wat een afgang, deze zal ik iedereen besparen. Al snel krijg ik een plank in m’n handen gedrukt, hier mag ik op slaan als de zanger met z’n hoofd knikt….Ik wacht en wacht en wacht, wanneer mag ik nu slaan. Eindelijk aan het eind van het nummer mag ik slaan.

 

Barbara Hart, weet een mooi plaatje te schieten, Zij heeft het boek Harts at Sea geschreven dit is te downloaden via Amazon kindle. Van George en Jan van de Wild Thing had ik al over haar gehoord. Jan, had me verteld hoe je met weinig water je kleren kunt wassen. Aangezien water hier schaars is, wil je dat niet verspillen. Je neemt een emmer water, doet er een scheutje ammoniak bij, doe dit wel buiten, want het stinkt echt. De was laat je tijdje staan, je wringt het uit. En, NEE!!!! Dames, we gaan nu niet spoelen zoals we met een wasmiddel doen, je hangt het te drogen aan de zeereling, é viola, je was is gedaan en je kleren ruiken weer fris, als ze droog zijn. Geloof me, het ruikt NIET naar amoniak. Het werkt, test maar uit. (correctie, echte vlekken van bijvoorbeeld tomaat, verdwenen niet. De enige tip, die ik hierop heb………….. Komt ie, Stop met morsen als je aan het koken of eten bent ;-).

Op de valreep krijgen we nog een middag privéles vissen vangen. Ragga en Yael zullen ons wel eens leren hoe je een visje vangt. Met de Mopion boot varen we naar een eiland, waar we eerst gaan snorkelen om te zien waar de vis zit. Oké, nieuw voor mij, daar zit wat in. De mannen blijven nog even aan boord en beginnen vast met vissen. Als ik even later mijn hoofd boven water steek, zie ik dat Kaasje alleen aan het vissen is. Als ik terugzwem naar de boot, gaat hij even snorkelen en ik neem het vissen over. Zonder succes, gelukkig anders had ik het visje alleen van de haak moeten halen, iets wat is wel spannend vind. Als bijna iedereen weer aan boord is gaan we een nieuw ankerplekkie uitzoeken, volgens Ragga en Yael zitten hier de visjes, en inderdaad, we halen de ene na de andere vis boven.

   

We leren welke vissen gevaarlijk zijn. Altijd handig om te weten. Na ca drie uur scheuren we weer terug naar Prickley Bay, Ik help Ragga en Yael met het schoonmaken van de vissen. De vissen worden gemarineerd, zodat ze later op de Cob of in de pan kunnen. 🙂 En zo is er weer een dag voorbij en hebben we een hoop geleerd.

Pok,pok,pokke pokke pok, wat een herrie wat hoor ik toch onder en om de boot. Ik ben het blog aan het bijwerken. Kaasje heeft een siesta. Ik vlieg naar buiten. Wow, oepsie er zwemmen werkelijk waar honderden vissen om de boot. Oeps Kaas heeft nog twee vislijnen uithangen. Dat wordt vissen, niet veel later vliegt Kaas zijn bed uit, Diaantje wat is er aan de hand. Man, het krioelt van de vissen. Na een half uur verdwijnen ze naar de boot van Ragga en Elle, wie weten hebben zij meer geluk. Wij moeten het voorlopig doen, zonder vis 😦 Hellaas ook zij hebben geen geluk, de vissen zijn ons deze keer te vlug af.

 

Met ons blog, zitten we inmiddels over de 20.000 hits, best veel al zeg ik het zelf. Wij zien dat we overal uit de wereld gevold worden. Erg leuk, wat we nog leuker vinden is als de lezers een bericht achter laten. Wie weet kan één van jullie Ruud van der Zee inhalen 😉 Hij staat op nummer 1 met 31 geplaatste reacties. 🙂

Eén reactie Volgende »

  1. maarten schreef:

    Diaantje,

    Zou Ruud het leuk vinden als ie ingehaald wordt ??

    Grts,
    Maarten

  2. Ruud van der Zee schreef:

    Ik neem aan dat je film les aan kinderen hebt gezien. Geen instructeur kan hierna nog klagen over het aantal kinderen aan boord. Maar was een
    Mooie tocht naar de Kanaaleilanden details to follow

  3. ria meevis schreef:

    ha diana en jeroen,
    ik wist niet dat ik op deze manier kontakt kon maken, ik probeerde zojuist zomaar iets…
    Het is wel fijn dat ik je hier zomaar kan bereiken. Wat hebbenjullie toch een fijne tijd.!! Geniet maar met volle teugen!!!
    Maar van dat visje …dat meende ik toch echt! groeten van mam

  4. ria meevis schreef:

    hoi diana en jeroen
    bak voor mij ook maar een lekker visje
    groeten van je moedert

  5. Mark & Margreet schreef:

    Brood zier er heerlijk uit en de was met ammonia ga ik zeker uitproberen! Op naar de bitterballen.

  6. Ewout schreef:

    He D-Jay hier een berichtje van de Windroos. Zijn net terug van een heerlijke vakantie in zowaar een “hot” Nederland. Volg jullie verhalen met veel plezier. In Willemstad geen veranderingen. Het ga jullie goed!

  7. Ruud van der Zee schreef:

    Bingo trivia 65 plus reisje ?!

Plaats een reactie